Παρασκευή 31 Αυγούστου 2012

Απάντηση του Γ. Τσάμπρα

Αγαπητοί φίλοι του «Λαϊκού τραγουδιού».

  • θα 'θελα να απευθυνθώ σε σας και πιο επώνυμα, αλλά αφού αυτό τον τρόπο έχετε διαλέξει στη σελίδα σας, το σέβομαι.


 

Φαντάζομαι γνωρίζετε την εκτίμησή μου για σας και το έργο σας. Την έχω εκδηλώσει επανειλημμένα και δια ζώσης αλλά και μέσα από τις εκπομπές μου στο Δεύτερο Πρόγραμμα. Ακριβώς γι αυτό είναι ίσως η πρώτη φορά που παίρνω την πρωτοβουλία να σχολιάσω «επί προσωπικού», μια αναφορά σας στη θέση του λαϊκού τραγουδιού στο Δεύτερο Πρόγραμμα. Αν θεωρούσα ότι η συγκεκριμένη αναφορά γράφτηκε «ελαφρά τη καρδία» , βιαστικά ή σκόπιμα από κάποιον «άσχετο», δεν θα το συζητούσα. Με σας όμως, είναι αλλιώς. Ακόμα και τώρα αναρωτιέμαι μέσα μου, για το «δίκιο» αυτής της αναφοράς – κι ας θεωρώ ότι με αδικεί κατάφορα.


 

Τέλος πάντων ! Για να αρχίσουμε με όσα συμφωνούμε, θα πρέπει να πω ότι σαφώς προσυπογράφω τα περί «πολιτικής» της Ελληνικής Ραδιοφωνίας για το λαϊκό τραγούδι. Ταυτόχρονα όμως, διαβάζοντας το σχετικό κείμενό σας, μόνο που δεν αισθάνθηκα την ανάγκη να …ζητήσω συγγνώμη που σας «ταλαιπώρησα» για …7 χρόνια και με τις 1000 μεταδόσεις των εκπομπών «Πρέπει να ξέρεις μηχανή να κόψεις μαύρα μάτια», «Ησυχία! Γράφουμε…» και «Πάρ' το αλλιώς! Θα βρείς…» ( τόσες πρόλαβα να κάνω στα «διαλείμματα» των «διακοπών» λόγω συμβάσεων. Μπορεί αυτές να μην έχουν καμιά λογική, επαγγελματική ή ανθρώπινη, αλλά σαφώς και δεν είναι τόσο εκτεταμένες όσο φαίνεται από την αναφορά σας ).


 

Θα πρέπει επίσης να σας διευκρινίσω, αν δεν σας είναι γνωστό, ότι δεν «με βάλανε» να κάνω την εκπομπή του Πάνου Γεραμάνη. Είμαι στο χώρο από το 1982 και στην ΕΡΑ από το 1984. Με δεκάδες σειρές εκπομπών και εκατοντάδες - αν όχι χιλιάδες - δραστηριότητες. Και το 2005, η τότε διεύθυνση, μού ζήτησε να κάνω μια δική μου εκπομπή με βάση το λαϊκό τραγούδι. Αυτό και προσπάθησα να κάνω με τις εκπομπές που προανέφερα…


 

Δεν έχω βέβαια καμιά αντίρρηση να τιμούμε τους μύθους μας, ιδιαίτερα όταν έχουν φύγει για πάντα - και τη λέξη «μύθος» δεν τη χρησιμοποιώ με καμιά διστακτικότητα για τον Πάνο Γεραμάνη. Αλλά φαντάζομαι ότι επειδή κάποιοι από σας ζήσατε κοντά του, ξέρετε από πρώτο χέρι τι είχε τραβήξει και εκείνος με τις εκάστοτε «πολιτικές» των «μέσων», ηλεκτρονικών και έντυπων, όταν ήταν εδώ και ζούσε την καθημερινότητά μας. Πιστεύω λοιπόν ότι η «τιμή στον απόντα μύθο», δεν έχει να «κερδίσει» κάτι από τον σαφή υποβιβασμό των …ζωντανών «εργατών» της καθημερινότητας του χώρου. Γιατί αν είναι έτσι όπως τα γράφετε, ΚΑΙ εσείς ΚΑΙ οι συνεργάτες σας, μας «ταλαιπωρήσατε» όλα αυτά τα χρόνια με τις – κατ' εμέ, σπουδαίες, προσεγμένες και με αγάπη φτιαγμένες – αναφορές σας στο «Λαϊκό τραγούδι». Κι επιπλέον… Η τωρινή διεύθυνση της ΕΡΑ, σοφά έκανε και έκοψε μια εκπομπή που σας «ταλαιπώρησε» επί …7 χρόνια.


 

Όσοι με γνωρίζουν, ελπίζω να έχουν καταλάβει ότι δεν τραβάω κανένα ιδιαίτερο ζόρι για την προβολή και την «αναγνώρισή» μου, μέχρι τώρα τουλάχιστον. Αλλά δεν σας κρύβω ότι με αφετηρία τόσο τις τελευταίες γενικότερες εξελίξεις, όσο και αναφορές σαν τη δική σας, βρίσκομαι στο σημείο να αναρωτιέμαι συχνά γιατί ενώ έχω εισπράξει την αναγνώριση ακροατών όσο και καλλιτεχνών για τη δουλειά μου, από την μεριά των περισσότερων «συναδέλφων» μου, εισπράττω πιο συχνά αδιαφορία, ουδετερότητα, καχυποψία και …βάλε.


 

Και κάτι τελευταίο για τον συντάκτη του κειμένου σας…

Με λένε …ΓΙΩΡΓΟ.


 

Πάντα με φιλική διάθεση και πάντα με διάθεση για συζήτηση.


 

ΓΙΩΡΓΟΣ Π. ΤΣΑΜΠΡΑΣ

Πέμπτη 29 Αυγούστου 2012

( η «ένσταση» άργησε …27 ημέρες, λόγω διακοπών ).

Δεν υπάρχουν σχόλια: